Sık Sorulan Sorular
  • Garanti konusunda dikkat edilecek hususlar.


    Tüketiciyi Koruma Yasası’na göre cihazla birlikte garanti belgesinin verilmesi zorunluluktur.

    Garanti koşulları garanti belgesinin üzerinde belirtilmiştir. Garanti kapsamı ve islemleri konusunda bilgi sahibi olmak için bu bölüm dikkatle okunmalıdır. Toshiba ürünleri malzeme ve imalat hatalarına karşı garantilidir.

    Doğrudan üründen kaynaklanmayan, kullanıcı hatalarından veya yanlış montajlardan vb. doğabilecek sorunlar garanti kapsamı dışındadır.

    Garanti işlemleri kapsamında kullanılan parçalar ve servis için kullanıcıdan ücret alınmaz.

    Yasal düzenlemelere göre garanti süresi satış tarihinden başlamak üzere en az 2 (iki) yıldır. Ancak Toshiba bazı ürünlerinde, tüketici yararına daha uzun garanti süreleri uygulamaktadır. Garanti süreleri, garanti belgelerin üzerinde belirtilmiştir. Belge incelenerek ürünün garanti süresi oğrenilmelidir.

    Garanti belgeleri satışı yapan bayi veya montajı yapan servis tarafından doldurulur. Bir parçası kullanıcıya verilir.

    Kullanıcı garanti belgesini, garanti süresi boyunca saklamalı ve garanti işlemlerinden yararlanmak için gerektiğinde yetkili servis elemanına göstermelidir. Garanti belgesinin kaybolması durumunda Alarko Carrier Tüketici Danışma Merkezine başvurulmalıdır.

  • Bakım neden önemlidir?


    Ürünlerin bakımı genellikle üç ayrı program olarak uygulanır:
    - Günlük bakım
    - Peryodik bakım
    - Yıllık Genel bakım


    Günlük Bakım
    Kullanıcının ürününü çalıştırmadan önce günlük olarak yapması gereken kontrol ve temizlik işlemleridir. Günlük bakım işlemleri ürünün kullanım kılavuzunda belirtilmiştir.


    Periyodik Bakım
    Ürünün verimli kullanılabilmesi, olası arızaların önlenmesi ve sistemin ömrünün arttırılabilmesi için düzenli bakım yapılması gerekir. Ürünün üretici firma tarafından önerilen sürelerde uzman servisler tarafından düzenli kontrol ve temizlik işlmelerinin yapılmalıdır.

    Yıllık Genel Bakım
    Ürünün yılda bir kez yetkili servis tarafından genel bakımının, ayarlarının yapılması gerekir.

  • Servis çağırmadan önce


    Çoğu kez kullanıcı kendisinin yapması gereken, örneğin elektrik fişinin takılı olup olmadığı, çalıştırma düğmesinin açık olup olmadığı vb gibi basit kontrol işlemlerini yapmadan servisi çağırmaktadır.


    Kullanım kılavuzlarında kullanıcıların servis çağırmadan önce yapmaları gereken kontroller açıklanmıştır. Böylece gereksiz zaman kaybını önleyeceğiniz gibi, servisinizle de her hangi bir sorun yaşamayacaksınız.


    Servis çağırmadan önce kullanım kılavuzunu inceleyerek gerekli ön kontrolleri yapınız, eğer olumlu bir sonuç alamazsanız servisi çağırınız.


    Servisler cihazla ilgili her hangi bir işlem yapmadan, kullanıcının yapması gereken bir işlemi yaparak cihazı çalıştırmış olsalar da yine birim servis ücretini alacaklardır. Bu ücret servisin sizin için ayırdığı zamanın ve yol giderinin karşılığıdır. Toplam servis ücreti, birim ücretin üzerine yapılan işçilik ve kullanılan yedek parça fiyatı konarak hesap edilir. Örnekte, servis herhangi bir işçilik yapmadığı ve yedek parça kullanmadığı için bunların bedellerini ücretine dahil etmez, sadece birim işçilik ücretini alır.

  • Servis çalışma prensipleri


    Yetkili servisler Alarko Carrier’e bir sözleşme ile bağlı bağımsız kuruluşlardır.


    Alarko Carrier servis elemanlarının eğitilmesini üstlenmiştir. Eğitimlerde başarılı olan servis elemanlarına sertifika verilir ve yetkilendirilir.
    Yetkili servis elemanları iş başında standart servis elemanı kıyafetini giyer ve Alarko Carrier tarafından verilen tanıtım kartını kullanır.


    Yetkili servislerin dükkan düzenleri, tabelaları, eksiksiz hizmet verebilmeleri için bulundurmaları gereken alet ve yedek parçalar Alarko Carrier tarafından belirlenir, ayrıca TSE belgesi alınır.


    Servislerin hizmet kaliteleri ve teknik yeterlilikleri Alarko Carrier Müşteri Hizmetleri Müdürlükleri tarafından sürekli denetlenir. Gerektiğinde tekrar eğitim yapılır.
    Büyük illerde servisler ürünlere göre gruplandırılmıştır.

    Ürünlerle birlikte, iliniz veya semtinizdeki servisi bulmanızı sağlayacak bir “Servis Adres Kitapçığı” verilir. Bu kitabı lütfen saklayınız. Ayrıca internette şu anda kullanmakta olduğunuz web sitemizden “Yetkili Servis Listesi” butonuna basarak hızla servisinize ulaşabilirsiniz.

    Servislerin uygulamaları tavsiye edilen ücretleri Alarko Carrier tarafından belirlenir.


    Ulaşım ve Arıza Tespit Bedeli: Servisin üründeki arızayı bulmak ve raporlamak amacıyla size ayıracağı zaman ve yol masrafları için belirlenen ücrettir. Bu hizmetten sonra servis işçilik ve yedek parça bedellerini müşteriye teklif eder, onay alınmasa dahi servis ulaşım ve arıza tespit bedelini hak eder. Arıza garanti dahilinde ise servis bu bedeli Alarko Carrier’dan alır.


    Yol Ücreti: Servisin bölgesi ya da şehir dışına çıktığı zaman yapacağı fazladan yol bedelidir.


    Bakım Onarım İşçilik Bedeli: Servisin cihaz üzerinde yapacağı işçilik bedelidir. Ücret Listelerinde tek tek bütün işlemlerin bedeli belirlenmiştir.
    Yedek Parça Bedeli: Servisin kullandığı yedek parçalar için Alarko Carrier tarafından tavsiye edilen fiyatlar belirlenmiştir.


    Servisler Alarko Carrier tarafından belirlenen ve tavsiye edilen ücretlerin üzerinde bir ücret alamaz. Uygulanan ücretleri yazılı belge olması halinde (teklif, servis raporu, fatura... vb) Alarko Carrier Müşteri Danışma Hattından (444 0 128) kontrol ederek onaylatabilirsiniz.


    Ayrıca teknik servis elemanı servis hizmetinden sonra doldurduğu ve size de imzalatarak onaylattığı formun bir kopyasını arşivler. İhtiyaç halinde burada yapılan işlemlerin uygunluğu tek tek kontrol edilir.


    Servislerle ilgili herhangi bir sorununuzda, lütfen Alarko Carrier Müşteri Danışma Hattını (444 0 128) arayınız.


    Alarko Carrier deneyimli servisleri ve merkezde kendi bünyesinde bulundurduğu uzman kadroları ile sorunlarınızı çözmeye hazırdır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.