TOSHIBA Klima Arıza Kodları Nelerdir?

Toshiba klima arıza kodları öğrendiğiniz takdirde cihazınızı kendi başınıza yönetebilmeniz için oldukça önemli. Farklı durumlara karşı pek çok arıza kodu sunan Toshiba klimaları, bu açıdan cihazınızın neye ihtiyacı olduğunu, ne gibi sorunlar yaşadığını ve ne yapılması gerektiğini de gösteriyor. Klimanızı bu yönde tanıdığınız takdirde kendi başınıza da pek çok işi çözebilir, ek zaman ve masraflardan kurtulabilirsiniz. Üstüne üstlük Toshiba klima arıza kodlarını bilmeniz aksaklıkların üstesinden gelerek evinize daha çok hâkim olmanızı da sağlayabilir. İçeriğimizin devamında Toshiba klimalarındaki çeşitli arıza kodlarını inceleyebilir, bunların klima tiplerine göre olanlarını ayırt edebilirsiniz. Hangi kodun ne anlama geldiğini öğrenerek kendi çözümünüzü kendiniz bulabilirsiniz. Ofislerden evlere farklı pek çok iç mekân alanını iklimlendiren klimanızı bu arıza kodları / sinyalleri aracılığıyla kolayca kontrol altına alabilirsiniz.

Toshiba Klimalarda P Arıza Sinyali

Yaz – kış farklı pek çok iç yaşam alanında ideal iklimlendirmeyi sağlayan klimalar, herhangi bir arıza ile de karşı karşıya kalabiliyor. Bu gibi durumlarda kodları aracılığıyla kullanıcılarına ilgili sinyalleri veren klimalar çözüm için gerekli işlemlerin gerçekleşmesini bekliyor. Toshiba klima arıza kodları da klimanızı tanımanız için en önemli bilgiler arasında yer alıyor. Bu arıza kodları bir harf ve bir sayının yan yana gelmesi ile kodlanıyor ve ortaya düzenli bir liste çıkıyor. Klimaların aynı ya da benzer noktalarındaki hatalar da benzer şekilde adlandırılıyor. Örneğin, bunlar arasında Toshiba klima P10 arızası en çok aratılan, görülenlerden biri. Toshiba klima arıza kodları içerisinde yer alan P10 “iç birim / iç ünite şamandıra devrede” anlamına geliyor. Yani p10 şamandıra şalterinin etkin olduğunu gösteriyor. Toshiba arıza kodlarında “P” serisinden devam etmek gerekirse listeyi şöyle sıralamak mümkün:

• P01: İç ünite fan motor hatası,

• P03: Dış ünite yüksek deşarj sıcaklığı (TD1 115 ° C’yi aştı),

• P04: Dış ünite yüksek basınç anahtarı etkinleştirildi (Dijital / süper dijital Inverter ünitelerinde TE sensöründe yüksek sıcaklık ile tespit edildi),

• P07: Dış ünite PCB ısı emicisi aşırı ısınmış (Sıcaklık 90 ° C üzerinde kaydedildi),

• P12: İç ünite fan motoru hatası – geri bildirim devresi tarafından tespit edildi,

• P19: Kaydedilen sıcaklığın yanlış değişikliği (4 yönlü valf hatası),

• P22: Dış ünite fan motoru IPDU hatası,

• P26: Dış ünite dev transistör kısa devresi,

• P29: Dış ünite geri besleme devresi tarafından kompresör hatası tespit edildi,

• P30: İç ünite grup kontrol takip ünitesi hatası / çoğaltılan merkezi kontrol adresleri,

• P31: İç ünite PCB hatası.

Toshiba VRF Klimalarda Arıza Kodları

VRF klima sistemleri bildiğiniz gibi bir dış ünite ile birden fazla iç ünitenin kontrolünü sağlayan sistemlere deniyor. Bu klima sistemleri hastane, ofis, yazlık, kafeterya, spor salonu, mağaza gibi genellikle büyük çaplı mekânlarda tercih edilse de evsel mekânlarda da sıklıkla kullanılabiliyor. Şayet VRF klima sistemi ile donattığınız bir yaşam alanınız varsa da Toshiba klima arıza kodlarını öğrenmek avantajınıza olacaktır. Bir dış ünitenin birden fazla iç üniteyi kontrol ettiği bu sistemlerde farklı klima tiplerinin arıza kodlarını öğrenebilirsiniz. Örneğin, Toshiba Inverter klima arıza kodları söz konusu hatalara / arızalara göre farklı isimlendiriliyor. H01 “Dış ünite Inverter kompresör aşırı akım algılandı” anlamına geliyor. L4 arıza kodu ise “Dış ünite Inverter soğutucu kanatçık sıcaklık artışı” söz konusu olduğunda sinyal veriyor. Dış ünite Inverter aşırı dalgalanma koruması ise P1 ile kodlanıyor. İçeriğimizde Toshiba klima arıza kodları Türkçe olarak ifade edildiğinden anlık hata ve arızaları tespit etmeniz de çocuk oyuncağı. VRF sistemlerdeki arıza kodlarını da şöyle sıralamak mümkün:

• E1 Arızası: Oda sıcaklık sensörü hatası,

• E2 Arızası: Evaporatör sıcaklık sensörü hatası,

• E3 Arızası: Kondenser sıcaklık sensörü hatası (Sadece belli modellerde),

• E4 Arızası: Ekran paneli iletişim hatası,

• E06: İç ünitede ortaya çıkan bir arızanın sinyalleridir.

• P1: Alt tepsi dolu uyarısı.

Akıllı Çözümler

Toshiba klima arıza kodları içerisinde en sık karşılaşılanından nadir görülenine kadar geniş yelpazede bilgi sahibi olmanız her zaman sizi bir adım öne geçirecektir. Bununla beraber kimi arızalara karşı yakınınızdaki yetkili servisi çağırmanız da gerekebilir. Örneğin, Toshiba klima filtre ışığı yanıyor ise bu, 1000 saatlik çalışma süresinin sonuna gelindiğini ifade ediyor. İç ünite ekranındaki bu “FILTER” ışığı 1000 saatlik çalışma süresinin sonunda yanmaya başladığında hava filtresinin temizlenmesi gerekiyor. Filtre temizliğinin ardından “FILTER” ışığını söndürmek ve resetlemek için uzaktan kumandanızdaki “FILTER” düğmesine basmanız yeterli. VRF sistemlerde görülebilen P1 arızası ise alt tepsinin dolu olduğu uyarısı anlamına geliyor. Bu sorunu çözmek için öncelikle tahliye hortumunu bağlamanız ve burada biriken suyu boşaltmanız gerekiyor. Toshiba E01 arızası ise iç ünite ile klimanın uzaktan kumandası arasında yaşanan bir iletişim sorununu ifade ediyor. Genellikle iç ünite kapalı olduğunda ortaya çıkan bu arıza, uzaktan kumandadaki pilin bitmesi ile de baş gösterebiliyor. Dilerseniz buraya tıklayıp iletişim kanallarımızdan yararlanarak da Toshiba klima arıza kodları için gerekli çözümü sağlayabilirsiniz.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.